onsdag den 20. januar 2016

Et mærkeligt svar og begrundelse.


Jeg har fra Hundested Erhvervs formand, Christian Warrer, modtaget et svar på mit læserbrev i Halsnæs Avis (læs det herunder).

I sin korthed er svaret, ”Det er ofte sådan et initiativ der mangler for at formidle alle de aktiviteter og info om seværdigheder, som kan opleves.”

Derpå angives der, (ordret citeret) ”Formålet om at markedsføre Hundested er vi derfor i sagens natur helt enige om, imidlertid mener vi i Hundested Erhverv ikke, at lokalområdet har gavn af, at der kører flere parallelle spor. Det forvirrer både fastboende og gæster, at der er flere steder at søge informationer, og jo flere fora, jo større risiko for at ramle ind i forkerte/gamle/irrelevante oplysninger, som gør mere skade end gavn for både læseren og lokalområdet.”

Det slutter, ”Derfor mener vi ikke, at der er brug for hverken hundested.inf eller visithundested.dk.”

Lad mig starte med at sige, havde jeg fået det svar da jeg henvendte mig til Hundested Erhverv for et år siden, så havde jeg måske betænkt mig på at starte siden. Men nu efter godt et år og flere tusinde timers arbejde med hundested.info, så stopper jeg ikke bare, tværtimod vil jeg forstærke indsatsen for at det skal blive et endnu bedre tilbud til de eksisterende muligheder der er i dag.

Begrundelsen for at der ikke er brug for hundested.info er jo ikke relevant, at der ikke skulle være nogen gavn af flere parallelle spor har jo ikke noget på sig.
Det kan være fornuftigt at begrænse sig af økonomiske grunde, hvilket jo ikke kommer på tale i forbindelse med gratis omtale i Hundested.info. Enhver ved, at jo mere omtale man kan få jo bedre er det, selv dårlig omtale kan være bedre end ingen.

Forkerte/gamle og irrelevante oplysninger kan aldrig undgås, og jeg har set flere af dem i de teknisk højt kvalificerede medier som VisitNordsjælland og Oplev Halsnæs, også i Hundested.info kan der forekomme fejl, som i lighed med alt andet, rettes fra dag til dag, ja ofte fra time til time.

Hundested.info har ikke den samme høj teknisk kvalitet som de andre omtalte medier, til gengæld har den på et og samme sted flere oplysninger, som har relevans for Hundesteds borgere og besøgende og som er mere uddybende, informative og nemmere at finde.

Nu mangler jeg blot svar på de klare spørgsmål jeg stillede i min svar-mail til Christian Warrer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar